Overslaan en naar de inhoud gaan

You can translate this website using Google Translate. When you select a language there will be data sent to Google.

We are not responsible for the quality of the translation.

Close
Veelgestelde vragenHoe kan ik bellen met een gehoor- of spraakbeperking?

Hoe kan ik bellen met een gehoor- of spraakbeperking?

Slechthorenden, doven en mensen met een spraakbeperking kunnen bellen via de bemiddelingsdienst voor telefonie. Een (gebaren)tolk bemiddelt het gesprek.

Bemiddeling bij bellen

Als je een gehoor- of spraakbeperking hebt en wilt bellen, kun je kiezen uit:

  • Bellen via tekstbemiddeling
    Hierbij zet een tolk gesproken woorden om naar tekst. Zo kun je een gesproken tekst lezen.
  • Bellen via beeldbemiddeling
    Een gebarentolk zet gesproken woorden om in gebarentaal. Je ‘ziet’ dan de gesproken tekst.

KPN Teletolk voert de bemiddeling in tekst of beeld uit. Op de website van de Rijksoverheid en KPN vind je meer informatie.